• Niet op voorraad
Ghost Stories
search
  • Ghost Stories

Ghost Stories

€ 33,60

Uitgever: Repos Production
Auteur: Antoine Bauza
Spelers: 1-4
Speelduur: 90
Leeftijd: 12+
Taal: Nederlands, e.a.

Aantal
Niet op voorraad

Vele doden vielen bij het beëindigen van het terreurbewind van Wu-Feng, Heerser van de Negen Hellen. De urn met zijn as werd begraven op het kerkhof van een dorp in het Middenrijk. Jaren zijn voorbijgegaan en de vervloekte legende is vergeten door de levenden. Verborgen in de hel is Wu-Feng echter niets vergeten. Zijn onderzoek heeft hem de plaats van de urn onthuld, waarmee hij weer levend kan terugkeren. De schaduw van zijn Incarnatie reikt al tot de dorpsbewoners, die zich niet bewust zijn van het naderende gevaar. Gelukkig houden de Fat-Si (Taoïstische monniken) de wacht op de grens tussen leven en dood. Gewapend met hun moed, geloof en kracht proberen ze om de Incarnatie van Wu-Feng terug naar de hel te sturen. et dorp dat de Taoïsten moeten verdedigen bestaat uit 9 locaties, elk weergegeven door een Dorpstegel. Daaromheen worden de speelborden voor de spelers gelegd waar de Geesten zullen binnenkomen. De spelers, als groep, moeten de geesten uitdrijven die in het spel komen, vaak sneller dan verwacht. Aan het begin van de beurt van een speler komt er een nieuwe geest in het spel op een vrije plaats. En soms komen er meer op hetzelfde moment. Er zijn diverse soorten geesten die meer of minder snel teug moeten worden gestuurd naar de hel, aangezien sommigen van hen het dorp kunnen plagen en tegels "vernietigen". Als er op een bepaald moment te veel geesten zijn riskeren de spelers het verlies van levenspunten (Qi). Tijdens zijn beurt kan een monnik naar een tegel bewegen om aanliggende geesten uit te drijven of om te profiteren van de hulp van de bewoner van die tegel. Om een geest uit te drijven moet de speler drie dobbelstenen gooien (Tao dobbelstenen) en genoeg overeenkomende kleuren gooien als die van de geest. Gelukkig is één oog te gebruiken als joker voor een willekeurige kleur. Om een zwarte geest met een kracht van 2 uit te drijven moet de speler dus 2 zwarte en/of witte ogen (joker) gooien. De spelers kunnen ook Tao fiches gebruiken als aanvulling op de worp. Deze kunnen ze krijgen op enkele dorpstegels, door de uitdrijving van bepaalde geesten of dankzij hun eigen speciale kracht. Andere monniken op dezelfde tegel kunnen ook Tao fiches afgeven als hulp aan de speler. Elke dorpstegel heeft een verschillende eigenschap om de spelers te helpen. Op het Kerkhof kan bijvoorbeeld een dode monnik weer tot leven worden gebracht, terwijl in de Kruidenwinkel gebruikte Tao fiches weer kan aanvullen, etc. Het is ook mogelijk om met behulp van dorpstegels vallen te zetten of geesten te verplaatsen. De monniken hebben drie of vier Qi fiches (afhankelijk van de gekozen moeilijkheidsgraad van het spel). Ze krijgen ook een Yin-Yang fiche waarmee ze twee acties in een beurt kunnen uitvoeren. Door het uitdrijven van bepaalde sterke geesten kunnen Tao fiches of het Yin-Yang fiche worden terug verdiend. Met de speciale kracht van elke speler kunnen Tao fiches worden verkregen, meer dan een veld bewegen of een andere speler bewegen, een extra Tao dobbelsteen kunnen gebruiken, etc. Ze zijn een versterking van de benodigde samenwerking door iedere monnik een unieke eigenschap te geven. Om te winnen moeten de spelers de Incarnatie van Wu-Feng uitdrijven, de leider die aan het eind van het spel komt zodra de spelers zijn uitgeput door de hordes geesten die vanaf het begin zijn binnengedrongen. En als je het spel op een hogere moeilijkheidsgraad speelt, zijn er meerdere Incarnaties die moeten worden uitgedreven. De één nog gevaarlijker dan de andere. Natuurlijk zijn de mogelijkheden tot verlies talrijker. De spelers verliezen als er drie dorpstegels geplaagd zijn, als de trekstapel geesten op is als de Incarnatie van Wu-Feng nog in het spel is, of als simpelweg alle monniken dood zijn.

Datasheet

Aantal Spelers
1
2
3
4
Speelduur
60 tot 90 min